ابلق

مکانی برای مطالعه تاریخ سیاسی ایران به زبانی ساده و جذاب

ابلق

مکانی برای مطالعه تاریخ سیاسی ایران به زبانی ساده و جذاب

سلام خوش آمدید

آب و برق مجانی شد + فیلم

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۴۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

✅یکی از شبهاتی که مطرح می شود اینکه؛ امام، در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷در بهشت زهرا به مردم وعده داد که به شما آب و برق مجانی می دهیم و به این وسیله و با وعده های غیر واقعی درصدد فریب و همراه نمودن مردم بر آمدند.

🇮🇷اما آیا واقعا امام خمینی (ره) چنین وعده ای دادند؟ 

بله،امام خمینی (ره)چنین وعده ای دادند😨

پس چرا عمل نشد؟ 😱

✅اولین بار این وعده در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۵۷ توسط سخنگوی دولت بازرگان، عباس امیر انتظام با قیدی قابل تأمل اعلام می گردد:

" برای #کم_درآمد_ها آب و برق مجانی می گردد."

✅به فاصله یک‌روزه از پیام قبلی، در بدو ورود به قم (۱۰ اسفند ۵۷) در سخنرانی مدرسه فیضیه فرمودند: 

«ما علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را هم می‌خواهیم مرفه باشد. شما به معنویات احتیاج دارید. معنویات ما را بردند اینها. دلخوش نباشید که مسکن فقط می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم برای طبقه #مستمند، اتوبوس را مجانی می‌کنیم برای طبقه #مستمند، دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما را، روحیات شما را عظمت می‌دهیم؛ شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم.» (صحیفه امام، ج۶، ص ۲۷۳)

✅مجددا روز بعد (روز جمعه ۱۱ اسفند ۵۷) در کتابخانه مدرسه فیضیه (خطاب به خبرنگار روزنامه اطلاعات) می فرمایند:

 «هر چه زودتر باید مشکل مسکن برای بی‌خانمان‌ها و فقرای ایران حل گردد و برای هر خانواده، مسکن مورد نیازشان تأمین شود، آب و برق برای #فقرا و #بی_بضاعت‌ها باید مجانی گردد. به نظر من بیشتر انقلابیون واقعی یعنی آنها که نیروی عظیم و کوبنده این انقلاب بودند، مردم غیر مرفه بودند. کسانی که بیشترین کشته ها را دادند و با نیروی ایمان واقعی و اعتقاد راسخ، باعث پیروزی انقلاب شدند، همان کسانی بودند که به هیچ وجه اشرافی و مرفه نبودند و از طبقه پابرهنه بودند.» (صحیفه امام، ج۶، ص ۲۹۷)

✅با بررسی ها بعمل آمده مشخص می گردد که امام سه بار راجع به آب و برق مجانی سخن گفته اند؛

اولین بار این سخن نه در بهشت زهرا، که در پیام ۱۴ ماده‌ای نهم اسفند سال ۵۷، قبل از ترک تهران به مقصد قم با توجه به وضعیت حاکم بر کشور و بالا رفتن انتظارات مردم 🤔و قول و قرارهای بعضی سران و رهبران انقلاب بعد از اعلام دولت بازرگان،😨 خطاب به ملت ایران می‌فرمایند:

✳️«من به دولت راجع به مجانی کردن آب و برق و بعضی چیزهای دیگر #فعلا برای طبقات #کم‌_بضاعتی که در اثر تبعیضات خانمان‌ برانداز رژیم شاهنشاهی دچار محرومیت شده‌اند و با برپایی حکومت اسلامی به امید خدا این محرومیت‌ها برطرف خواهد شد، سفارش اکید نمودم که عمل خواهد شد.» (صحیفه امام، ج۶، ص۲۶۲) 


🔴در سخنان امام دو نکته به چشم می خورد؛ اول اینکه امام خمینی ره در اولین سخنان خود از قید #فعلا استفاده می کنند! 

و دوم اینکه در تمامی سخنان خود از #مستمندان،#طبقه_محروم و #بی_بضاعت  نام می برند نه عموم مردم! 

توزیع رایگان انرژی به مردم امری غیرکارشناسی است و امام نیز چنین تفکری ندارد و باتوجه به فقر و سختی فعلی وعده ای را مطرح می سازند نه یک سیاست اقتصادی دائم که در واقع یک طرح #موقتی برای #محرومین و #نیازمندان. 

اما آیا این طرح اجرا شد؟ 

بله! اجرا شد!😳

طرح آب و برق و گاز رایگان به این صورت تحقق پیدا کرد که ؛میزان مشخصی از مصرف تا مدت ها بعد از انقلاب برای محرومین #رایگان بود و افزایش مصرف نسبت به آن میزان معین هزینه داشت.

 ضمن اینکه برای تحقق وعده های اقتصادی امام (ره) حساب صد امام- کمیتۀ امداد امام خمینی،بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان،جهاد سازندگی و... راه اندازی گردید برای ساماندهی وضعیت فقرا در سراسر کشور. 

فیلم مجانی شدن آب و برق را اینجا ببینید 



  • Abllagh

نظرات (۱)

جالب بود 
ولی هنوز شبهه می اندازند که امام مطلق گفتن



سربزنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی